2Cztery litry paliwa na sto kilometrów - czy to jest w ogóle możliwe?

Oczywiście, wtedy, gdy człowiek porusza się samochodem wyposażonym w nowoczesny napęd hybrydowy. Napęd hybrydowy to połączony napęd spalinowy i elektryczny, wzajemnie się wspomagający w czasie jazdy. Jego działanie najlepiej objaśnić na przykładzie auta hybrydowego, jakim jest Honda Insight. To konkurent Toyoty Prius, która jest obecnie najpopularniejszym na świecie samochodem hybrydowym. Jak działa jej napęd? Składa się on z silnika benzynowego o pojemności 1.3 litra IMA oraz z silnika elektrycznego o mocy 10KM.

Więcej…

Decyzja, jaki samochód powinniśmy kupić najczęściej uzależniona jest od zasobności naszego portfela. Jeśli Cię na to stać - kupuj nowy. Należy jednak pamiętać, że nowe samochody notują największy spadek wartości w ciągu zaledwie kilku lat użytkowania.

Więcej…

Skup aut używanych - sprzedaż samochodu do skupuChcąc sprzedać swój samochód, należy brać pod uwagę wysoki stopień konkurencyjności w podobnym przedsięwzięciu - ogłoszenia motoryzacyjne nasycone są bowiem mnogością ofert, spośród których przez potencjalnych nabywców wybierane są te najbardziej atrakcyjne.

W celu wypromowania własnej oferty, niezbędne staje się podjęcie kilku istotnych kroków, zmierzających do wzbudzenia zainteresowania sprzedawanym samochodem. Jakie sposoby na zbycie auta są najbardziej skuteczne oraz jak sprzedać samochód szybko i z zadowalającym zyskiem?

Więcej…

 

 

Słowniczek motoryzacyjny

nissan_s15.jpg

Jeśli, któreś z motoryzacyjnych pojęć na jakie natknąłeś się w Internecie lub gdziekolwiek indziej jest ci obce to doskonale trafiłeś! Oto słownik, w którym odnajdziesz wszystkie ważne pojęcia związane z japońską motoryzacją.

Intercooler - wymiennik ciepła będący uzupełnieniem turbosprężarki. Intercooler montowany jest pomiędzy sprężarką, a kolektorem wydechowym. Zmniejsza on temperaturę sprężonego powietrza tak aby jego gęstość była odpowiednia do przebiegu spalania. W tuningowanych samochodach, a w szczególności w profesjonalnych driftowozach można odnaleźć ogromne intercoolery, które często pochodzą od aut dostawczych bądź nawet ciężarówek. Są one znacznie większe niż seryjne, lecz dzięki temu mogą schłodzić większe ilości powietrza wydmuchiwane przez duże turbo.

Kompresor - dodatkowe urządzenie montowane w silniku składające się ze sprężarki. Jej zadaniem jest dostarczenie do komory spalania większej ilości powietrza, dzięki czemu następuje przyrost mocy. Kompresor odróżnia od turbosprężarki sposób jego zasilania, ponieważ napędzany jest przez wał korbowy za pośrednictwem pasa. Kompresory najczęściej występują w Mercedesach lecz tunerzy również chętnie je wykorzystują.

Short shifter - Jest to modyfikacja drążka zmiany biegów mająca na celu skrócenie jego skoku, co zmniejsza czas zmiany przełożeń. W short shifterze górna część drążka jest krótsza, a druga znajdująca się pod tunelem środkowym wydłużona. Dzięki temu zastosowana jest zasada dźwigni przez czas zmiany biegów zostaje skrócony o kilkanaście procent. Jest to również jedna z podstaw JDM-u.

Szpera - (z ang. Limited Slip Differential), czyli najkrócej mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Pozwala on równiej przekazywać moc na koła lub osie dzięki czemu samochód staje się bardziej przewidywalny. Szpera jest jedną z podstawowych modyfikacji do driftu, ponieważ sprawia, że auto łatwiej wpada w poślizg i lepiej przyspiesza. Lecz modyfikacja ta przyda się także po za utwardzonymi drogami, bo dzięki temu, że moc jest równomiernie przekazywana na koła auta terenowe mogą pokonywać bardziej wymagające przeszkody.

Turbodziura - negatywny efekt uboczny działania turbosprężarki. Jest to spadek mocy występujący, podczas gwałtownego zapotrzebowania na moc.

Turbosprężarka - dodatkowe urządzenie montowane w silniku składające się z turbiny i sprężarki, które osadzone są na jednym wale. Jej zadaniem jest doładowanie silnika poprzez dostarczenie do cylindrów większej ilości powietrza, co owocuje to zwiększeniem mocy silnika. Turbosprężarka zasilana jest spalinami, które obracają jednym z wirników. Wyróżnić można układy twin turbo oraz biturbo. W układzie twin turbo dwie sprężarki różniące się sposobem pracy zamontowane są równolegle. Jedna ze sprężarek jest mniejsza i pracuje przy niskich obrotach (do 1500 obr/min), a druga duża pracuje dopiero przy większych prędkościach obrotowych. Układ biturbo składa się natomiast z dwóch jednakowych turbosprężarek zamontowanych szeregowo. Taki układ stosowany jest przy większych pojemnościach skokowych i zalecany jest to doładowania silników widlastych. Z tego powodu jest on często spotykany w muscle carach.

Zmienne fazy rozrządu - jest to system kontrolujący przestawienie faz rozrządu. System ten czuwa nad odpowiednim otwarciem zaworów w zależności od obciążenia jednostki napędowej i obrotów. Dzięki zastosowaniu tego rozwiązania silnik jest bardziej elastyczny przy niższych obrotach, a także bardziej ekonomiczny. Jednostki wyposażone w zmienne fazy rozrządu lubią wysokie obroty i wtedy osiągają pełnię swoich możliwości lecz przy niskich obrotach również dają sobie radę. Zastosowanie tego systemu jest jednym z najlepszych sposobów zwiększenia mocy bez doładowania. Zmienne fazy rozrządu są chętnie wykorzystywane przez japońskich producentów jak Honda, czy Toyota. U Hondy system ten nosi nazwę i-VTEC, a u Toyoty VVT-i.

  • Lokalizacja GPS
  • Nawigacja samochodowa
 
JDM
Nowoczesny napęd hybrydowy

Cztery litry paliwa na sto kilometrów - czy to jest w ogóle...

Samochód nowy czy używany?

Decyzja, jaki samochód powinniśmy kupić najczęściej uzależn...

Wynajem busów Kraków - czy to dobry pomysł na biznes?

Wiele osób planując otwarcie własnej firmy zastanawia się j...

Wynajem aut - wypożyczalnia samochodów - Warszawa, Łódź

Czasem zdarza się, że brak samochodu niweczy nam nasze plan...

Skup samochodów powypadkowych

Skup samochodów powypadkowych. W XXI wieku samochody odgr...

Skup samochodów używanych

Pomimo tego, że współczesny rynek motoryzacyjny jest w Pols...