1Eco Drivingu nie należy kojarzyć z tamowaniem ruchu czy powolną jazdą. Ten styl poruszania się samochodem polega płynnej jeździe przy możliwie najwyższej prędkości na najmniejszych obrotach.

W czasach gdzie liczy się każdy gram ropy czy benzyny warto poznać szczegóły. W trakcie jazdy należy pamiętać o bardzo prostych zasadach które pozwolą ekonomicznie się poruszać. Przyspieszać należy dynamicznie z pedałem gazu wciśniętym na około 70% a biegi zmieniać przy okolicy 2000 obr/min w dieslu, a w benzynie 2500 obr/min.

Więcej…

Skup aut używanych - sprzedaż samochodu do skupuChcąc sprzedać swój samochód, należy brać pod uwagę wysoki stopień konkurencyjności w podobnym przedsięwzięciu - ogłoszenia motoryzacyjne nasycone są bowiem mnogością ofert, spośród których przez potencjalnych nabywców wybierane są te najbardziej atrakcyjne.

W celu wypromowania własnej oferty, niezbędne staje się podjęcie kilku istotnych kroków, zmierzających do wzbudzenia zainteresowania sprzedawanym samochodem. Jakie sposoby na zbycie auta są najbardziej skuteczne oraz jak sprzedać samochód szybko i z zadowalającym zyskiem?

Więcej…

Decyzja, jaki samochód powinniśmy kupić najczęściej uzależniona jest od zasobności naszego portfela. Jeśli Cię na to stać - kupuj nowy. Należy jednak pamiętać, że nowe samochody notują największy spadek wartości w ciągu zaledwie kilku lat użytkowania.

Więcej…

 

 

Słowniczek motoryzacyjny

nissan_s15.jpg

Jeśli, któreś z motoryzacyjnych pojęć na jakie natknąłeś się w Internecie lub gdziekolwiek indziej jest ci obce to doskonale trafiłeś! Oto słownik, w którym odnajdziesz wszystkie ważne pojęcia związane z japońską motoryzacją.

Intercooler - wymiennik ciepła będący uzupełnieniem turbosprężarki. Intercooler montowany jest pomiędzy sprężarką, a kolektorem wydechowym. Zmniejsza on temperaturę sprężonego powietrza tak aby jego gęstość była odpowiednia do przebiegu spalania. W tuningowanych samochodach, a w szczególności w profesjonalnych driftowozach można odnaleźć ogromne intercoolery, które często pochodzą od aut dostawczych bądź nawet ciężarówek. Są one znacznie większe niż seryjne, lecz dzięki temu mogą schłodzić większe ilości powietrza wydmuchiwane przez duże turbo.

Kompresor - dodatkowe urządzenie montowane w silniku składające się ze sprężarki. Jej zadaniem jest dostarczenie do komory spalania większej ilości powietrza, dzięki czemu następuje przyrost mocy. Kompresor odróżnia od turbosprężarki sposób jego zasilania, ponieważ napędzany jest przez wał korbowy za pośrednictwem pasa. Kompresory najczęściej występują w Mercedesach lecz tunerzy również chętnie je wykorzystują.

Short shifter - Jest to modyfikacja drążka zmiany biegów mająca na celu skrócenie jego skoku, co zmniejsza czas zmiany przełożeń. W short shifterze górna część drążka jest krótsza, a druga znajdująca się pod tunelem środkowym wydłużona. Dzięki temu zastosowana jest zasada dźwigni przez czas zmiany biegów zostaje skrócony o kilkanaście procent. Jest to również jedna z podstaw JDM-u.

Szpera - (z ang. Limited Slip Differential), czyli najkrócej mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Pozwala on równiej przekazywać moc na koła lub osie dzięki czemu samochód staje się bardziej przewidywalny. Szpera jest jedną z podstawowych modyfikacji do driftu, ponieważ sprawia, że auto łatwiej wpada w poślizg i lepiej przyspiesza. Lecz modyfikacja ta przyda się także po za utwardzonymi drogami, bo dzięki temu, że moc jest równomiernie przekazywana na koła auta terenowe mogą pokonywać bardziej wymagające przeszkody.

Turbodziura - negatywny efekt uboczny działania turbosprężarki. Jest to spadek mocy występujący, podczas gwałtownego zapotrzebowania na moc.

Turbosprężarka - dodatkowe urządzenie montowane w silniku składające się z turbiny i sprężarki, które osadzone są na jednym wale. Jej zadaniem jest doładowanie silnika poprzez dostarczenie do cylindrów większej ilości powietrza, co owocuje to zwiększeniem mocy silnika. Turbosprężarka zasilana jest spalinami, które obracają jednym z wirników. Wyróżnić można układy twin turbo oraz biturbo. W układzie twin turbo dwie sprężarki różniące się sposobem pracy zamontowane są równolegle. Jedna ze sprężarek jest mniejsza i pracuje przy niskich obrotach (do 1500 obr/min), a druga duża pracuje dopiero przy większych prędkościach obrotowych. Układ biturbo składa się natomiast z dwóch jednakowych turbosprężarek zamontowanych szeregowo. Taki układ stosowany jest przy większych pojemnościach skokowych i zalecany jest to doładowania silników widlastych. Z tego powodu jest on często spotykany w muscle carach.

Zmienne fazy rozrządu - jest to system kontrolujący przestawienie faz rozrządu. System ten czuwa nad odpowiednim otwarciem zaworów w zależności od obciążenia jednostki napędowej i obrotów. Dzięki zastosowaniu tego rozwiązania silnik jest bardziej elastyczny przy niższych obrotach, a także bardziej ekonomiczny. Jednostki wyposażone w zmienne fazy rozrządu lubią wysokie obroty i wtedy osiągają pełnię swoich możliwości lecz przy niskich obrotach również dają sobie radę. Zastosowanie tego systemu jest jednym z najlepszych sposobów zwiększenia mocy bez doładowania. Zmienne fazy rozrządu są chętnie wykorzystywane przez japońskich producentów jak Honda, czy Toyota. U Hondy system ten nosi nazwę i-VTEC, a u Toyoty VVT-i.

  • Lokalizacja GPS
  • Nawigacja samochodowa
 

Popularne

Nissan GT-R na torze (wideo)

Nowy model Nissana na rok 2012, a mianowicie od...

Toyota FT-86 II Concept (wideo)

Toyota FT-86 jest nowym tylnonapędowym coupe, k...

Długo oczekiwane premiery

W 2013 roku oczekujemy na wiele premier: kinowych...

Nowości na rynku motoryzacyjnym

Obecnie rynek motoryzacyjny rozwija się bardzo pr...

Wynajem aut - wypożyczalnia samochodów

Czasem zdarza się, że brak samochodu niweczy nam nasze plan...

Wynajem samochodów osobowych i busów - Gdańsk, Wrocław

Czy można skorzystać z wynajmu samochodów osobowych? Brak ...

Skup samochodów powypadkowych

Skup samochodów powypadkowych. W XXI wieku samochody odgr...

Skup samochodów używanych

Pomimo tego, że współczesny rynek motoryzacyjny jest w Pols...