1Eco Drivingu nie należy kojarzyć z tamowaniem ruchu czy powolną jazdą. Ten styl poruszania się samochodem polega płynnej jeździe przy możliwie najwyższej prędkości na najmniejszych obrotach.

W czasach gdzie liczy się każdy gram ropy czy benzyny warto poznać szczegóły. W trakcie jazdy należy pamiętać o bardzo prostych zasadach które pozwolą ekonomicznie się poruszać. Przyspieszać należy dynamicznie z pedałem gazu wciśniętym na około 70% a biegi zmieniać przy okolicy 2000 obr/min w dieslu, a w benzynie 2500 obr/min.

Więcej…

Skup aut używanych - sprzedaż samochodu do skupuChcąc sprzedać swój samochód, należy brać pod uwagę wysoki stopień konkurencyjności w podobnym przedsięwzięciu - ogłoszenia motoryzacyjne nasycone są bowiem mnogością ofert, spośród których przez potencjalnych nabywców wybierane są te najbardziej atrakcyjne.

W celu wypromowania własnej oferty, niezbędne staje się podjęcie kilku istotnych kroków, zmierzających do wzbudzenia zainteresowania sprzedawanym samochodem. Jakie sposoby na zbycie auta są najbardziej skuteczne oraz jak sprzedać samochód szybko i z zadowalającym zyskiem?

Więcej…

Decyzja, jaki samochód powinniśmy kupić najczęściej uzależniona jest od zasobności naszego portfela. Jeśli Cię na to stać - kupuj nowy. Należy jednak pamiętać, że nowe samochody notują największy spadek wartości w ciągu zaledwie kilku lat użytkowania.

Więcej…

 

 

Czy warto kupić samochód z silnikiem diesla?

Coraz mniej osób kupuje obecnie samochody z silnikami diesla. Dziś olej napędowy jest droższy od benzyny, większa pojemność silników powoduje większe opłaty, auta z silnikami wysokoprężnymi są droższe, ale jest jeszcze coś, co najbardziej zniechęca nabywców samochodów z silnikami diesla.

To bardzo kosztowne awarie, choroby każdego współczesnego silnika diesla, która dopadną każdego właściciela takiego samochodu. Koszta są ogromne i niejeden człowiek się zatrwożył, kiedy przyszło do płacenia rachunku.

Samochody z silnikami diesla były bardzo popularne kilkanaście lat temu. Proste silniki paliły mało i spalały dzielnie każdy rodzaj paliwa. Dziś jednakże sprawa nie wygląda już tak pięknie.

Przede wszystkim nowoczesne silniki diesla wymagają stosowania paliwa jak najlepszej jakości. To się oczywiście wiąże się z koniecznością korzystania z ofert stacji Premium a co za tym idzie płacenia za paliwo więcej, niż zwykle. A przecież olej i tak jest droższy od benzyny. Paliwo niskiej jakości i drobinki zanieczyszczeń w nim zawartych może spowodować bowiem najgorszą z chorób silników diesla - uszkodzenie wtrysków. Naprawa boli. Jeden wtrysk kosztuje przeciętnie od półtora tysiąca złotych do nawet pięciu tysięcy. Są obecnie firmy, w których za mniej więcej trzysta złotych można wtrysk zregenerować, ale pożyje on co najwyżej kilka miesięcy. Kiedy korzysta się z najlepszych stacji i leje się do auta wysokiej jakości paliwo, można spodziewać się awarii układu wtryskowego po mniej więcej 80 - 100 tysiącach kilometrów. Często oprócz samych wtrysków trzeba będzie dodatkowo wymienić także pompę wtryskową, która także potrafi kosztować dobrych parę tysięcy złotych.

Kolejna sprawa to turbosprężarka. Jej zadaniem jest tłoczenie do silnika powietrza, celem zwiększania mocy. Urządzenie to wytrzymuje przeciętnie do pięćdziesięciu tysięcy kilometrów, a jeśli kierowca nie potrafi się odpowiednio zatroszczyć o jego stan, to turbosprężarka spoci się olejem i zacznie gwizdać już po przejechaniu trzydziestu tysięcy kilometrów. Koszt? Od dwóch do siedmiu tysięcy, zależnie od marki. O turbo trzeba dbać. Trzeba na przykład pamiętać o jego schładzaniu po zatrzymaniu się. Kto o tym zapomina, wcześniej zapłaci za wymianę.

Koło dwumasowe, wymieniane najczęściej ze sprzęgłem, to kolejny drogi element, który nagminnie psuje się w silnikach diesla. Koło dwumasowe paskudnie stuka a jego wymiana "stuknie" kierowcę na minimum dwa tysiące złotych.

To jeszcze nie koniec. Tańsze w usunięciu są awarie intercoolera, przepalonego zaworu recyrkulacji spalin EGR czy czujnika położenia wału korbowego. Tu trzeba będzie wydać co najwyżej kilkaset złotych.

Biada jednakże temu, kto ma w silniku zamontowany ekologiczny wynalazek ostatnich lat: filtr cząstek stałych DPF lub FAP. To jest dopiero koszmar, który tyka niczym mała bomba atomowa. Urządzenie to wyjątkowo nie cierpi, kiedy kierowca jeździ dużo po mieście i zwłaszcza na krótkich trasach. Wtedy po prostu się zapycha. Czasami pomaga przeczyszczenie - kilka litrów oleju i kilkaset złotych wyparowuje z kieszeni jak kamfora. Ale czasami zapchany filtr trzeba wymienić. A wtedy… Znów kilka tysięcy złotych trzeba przygotować i wręczyć w dłoń panu - mechanik samochodowy. W Polsce istnieje moda na usuwanie filtra DPF i pozbywanie się problemu. W takim przypadku znów auto truje wszystko wokół, produkując rakotwórcze cząstki i wesoło je rozsiewając z rury wydechowej.

Wypożyczalnia aut osobowych

 

Popularne

Nissan GT-R na torze (wideo)

Nowy model Nissana na rok 2012, a mianowicie od...

Toyota FT-86 II Concept (wideo)

Toyota FT-86 jest nowym tylnonapędowym coupe, k...

Długo oczekiwane premiery

W 2013 roku oczekujemy na wiele premier: kinowych...

Nowości na rynku motoryzacyjnym

Obecnie rynek motoryzacyjny rozwija się bardzo pr...

Wynajem aut - wypożyczalnia samochodów

Czasem zdarza się, że brak samochodu niweczy nam nasze plan...

Wynajem samochodów osobowych i busów - Gdańsk, Wrocław

Czy można skorzystać z wynajmu samochodów osobowych? Brak ...

Skup samochodów powypadkowych

Skup samochodów powypadkowych. W XXI wieku samochody odgr...

Skup samochodów używanych

Pomimo tego, że współczesny rynek motoryzacyjny jest w Pols...