Daewoo Musso

Niemal o każdym producencie samochodów można powiedzieć coś charakterystycznego, co najbardziej odpowiada ich narodowym cechom.

Niemieckie auta to synonim solidności, brytyjskie marki wyróżnia zamiłowanie do ponadczasowej klasyki, a Czesi dali się poznać jako kreatywni biznesmeni. A jak da się scharakteryzować marki koreańskie?

Dla Europejczyków podejście Azjatów do motoryzacji może się wydawać niepotrzebnie skomplikowane, czego dowodem może być chociażby nazywanie tego samego auta w różny sposób, w zależności od tego, do jakiego kraju samochód trafi. Daewoo Musso to samochód terenowy, który tak naprawdę należy do marki SsangYong, jednak na rynku europejskim wciąż funkcjonuje pod starą nazwą. Musso powstało w 1993 roku, a jego nazwa (w oryginale „musso” oznacza nosorożca) w pełni oddaje charakter tego samochodu. Musso nie wygląda na szczególnie nowoczesne auto - jest dość kanciaste, stonowane i pod względem stylistyki można powiedzieć, że wygląda na auto starsze niż faktycznie jest.

Jednak Musso te braki w wyglądzie nadrabia solidnością i technicznymi umiejętnościami. Ta azjatycka terenówka bez większego trudu poradzi sobie nawet w najbardziej wymagających warunkach i zrobi to równie dobrze jak jej znacznie drożsi konkurenci. Jednak na wielu potencjalnych klientach mało atrakcyjna powierzchowność Musso robiła na tyle niekorzystne wrażenie, że tylko część z nich zdecydowała się zajrzeć do środka. Tymczasem wnętrze samochodu, chociaż wizualnie równie daleko odbiegające od ideału jak karoseria, jest bardzo dobrze wyposażone.

W Musso można znaleźć prawie wszystkie udogodnienia podnoszące komfort jazdy. Są więc elektryczne lusterka i szyby, klimatyzacja w samochodzie, ABS, automatyczna skrzynia biegów. Fotele dla wszystkich pasażerów pokryte są skórzaną tapicerką i raczej nikt nie będzie narzekał na brak miejsca w kabinie. Jednostki napędowe montowane w Musso produkowano w Korei Południowej na licencji Mercedesa. Do wyboru klient miał dwie opcje: albo ekonomiczny silnik spalający niewiele, ale za to dający samochodowi moc w granicach raptem 100-120 KM, albo silnik o pojemności 3,2 litra i mocy 220 KM, który jednak pożera w ciągu jazdy nawet 18 litrów na sto kilometrów. Na plus Musso można zaliczyć to, że napęd nie sprawia użytkownikom poważniejszych kłopotów. Minusem tej marki jest jednak duża masa auta i nastawienie się na trudne warunki jazdy - na zwykłej drodze Musso nie jest ani przesadnie szybkie, ani tym bardziej zwrotne.

Skup samochodów za gotówkę

 

Popularne

Król miasta - Suzuki Swift S

Suzuki na salonie samochodowym w Genewie zaprez...

Nissan GT-R na torze (wideo)

Nowy model Nissana na rok 2012, a mianowicie od...

Toyota FT-86 II Concept (wideo)

Toyota FT-86 jest nowym tylnonapędowym coupe, k...

Długo oczekiwane premiery

W 2013 roku oczekujemy na wiele premier: kinowych...

Wynajem aut - wypożyczalnia samochodów

Czasem zdarza się, że brak samochodu niweczy nam nasze plan...

Wynajem samochodów osobowych i busów - Gdańsk, Wrocław

Czy można skorzystać z wynajmu samochodów osobowych? Brak ...

Skup samochodów powypadkowych

Skup samochodów powypadkowych. W XXI wieku samochody odgr...

Skup samochodów używanych

Pomimo tego, że współczesny rynek motoryzacyjny jest w Pols...